|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
REZA
Początkujący
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Pon 12:03, 24 Mar 2008 Temat postu: Nintendo 64DD |
|
|
Witam
Chciałbytm się dowiedzic co to jest 64DD
Chodzi mi o to co się wklada podspód konsoli N64
Mam pytanie jeszcze co to daje, gdzie to mozna kupic, ile to kosztuje(jeśli na tym forum możan pisac takie rzeczy) i wszystko o tym sprzęcie związane
pzdr
Filip
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Axiomat
Mocny Zawodnik
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Nie 10:59, 30 Mar 2008 Temat postu: |
|
|
64DD to przystawka do Nintendo 64 podlaczana do dolnego slotu konsoli. Mowiac w skrocie konsola N64 stawiana jest na tym urzadzeniu. Skrot DD pochodzi od "Dynamic Drive". Urzadzenie mialo uratowac N64 od niechybnej smierci, poniewaz gry wydawane na kartridzach byly bardzo drogie ze wzgledu na uzywane w nich uklady elektroniczne. W owczesnym okresie cala konkurencja przesiadla sie juz na inny nosnik, a mianowicie plyty CD ktore byly bardzo tanie, a co za tym idzie mozna bylo bardzo mocno obnizyc cene produktow.
Projekt 64DD ruszyl mniej wiecej w 1995 roku gdy juz na starcie bylo wiadomo ze katridze moga nie wystarczyc do zawojowania rynku. Z urzadzeniem wciaz byly jednak jakies problemy i premiera 64DD byla wielokrotnie przesuwana. Mozna sie domyslec ze w duzej mierze chodzilo o odpowiednie zabezpieczanie przed kopiowaniem danych. Co prawda na targach E3 w 1997 roku pokazano nawet 4 gry ktore wykorzystywaly nowy nosnik, ale oficjalna premiera odbyla sie dopiero 1 grudnia 1999 roku. Jakby tego bylo malo, przed swietami nie mozna bylo nigdzie tego kupic i na polkach sklepowych 64DD pojawilo sie dopiero na poczatku 2000 roku. Technologia okazala sie przestarzala, nosniki moze nie byly tak drogie jak kartridze, ale samo urzadzenie do tanich nie nalezalo. Ogolnie 64DD okazalo sie sporym niewypalem glownie dlatego ze w momencie wypuszczenia na rynek losy N64 byly juz przesadzone i konsola miala juz lata swietnosci za soba. Urzadzenie okazalo sie klapa i dlatego nie zostalo wydane poza Japonia.
Moze pare slow o samym urzadzeniu. N64DD posiada 32 bitowy koprocesor ktory wspiera odczyt, przetwarzanie i transfer danych do konsoli Nintendo64. Nosnikami sa dyski magnetyczne o pojemnosci 64MB (czyli 512Mbit). Technologia oparta zostala o Zip Drive ktora to swego czasu odniosla sporo sukcesow w srodowisku komputerowym, poniewaz w przeciwienstwie do CD oferowala mozliwosc wielokrotnego zapisu.
Ciekawostka urzadzenia bylo to ze posiadalo ono dolaczony modem ktory umozliwial komunikacje ze swiatem w sieci RANDnet. Oferta dla posiadaczy 64DD byla jednak znikoma i opcja korzystania z sieci zostala kompletnie pograzona zanim jeszcze zostala jako tako wdrozona.
Mowiac w skrocie 64DD okazalo sie niewypalem, zreszta jak kazda przystawka ktora miala ratowac zycie konsol (via Jaguara CD, Sega 32x, Sega CD).
W chwili obecnej 64DD jest swego rodzaju rarytasem, poniewaz sprzedanych zostalo niewiele egzemplarzy tego urzadzenia. Zostalo wydanych tylko 9 gier ktore wykorzystywaly 64DD:
F-Zero X Expansion Kit
Japan Pro Golf Tour 64
Kyojin no Doshin 1
Kyojin no Doshin Kaihou Sensen Chibikko Chikko Daishuugou
Mario Artist: Communication Kit
Mario Artist: Paint Studio
Mario Artist: Polygon Studio
Mario Artist: Talent Studio
SimCity 64
Godne uwagi sa jedynie F-Zero X Expansion Kit i SimCity 64. Doshin mimo ze doczekal sie dwoch czesci raczej zostal przyjety bardzo chlodno, a Mario Artist to kontynuacja Mario Paint z Super Nintendo - mowiac w skrocie raczej ciekawostka.
Niemal wszystkie gry ktore mialy sie ukazac na 64DD, a nie zostaly wydane (ok 50 pozycji), zostaly przesuniete na GameCube (czesto pod zmienionymi tytulami).
Poniewaz 64DD ma duza wartos kolekcjonerska, to nie tylko jest drogi, ale rowniez ciezko go zdobyc. Na allegro raczej nie ma szans aby to znalezc, ale na ebay'u zdarzaja sie takie okazy:
[link widoczny dla zalogowanych]
lub takie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Rozsadna cena to ok. 500pln + wysylka (najczesciej z Japonii), a w tej cenie wiadomo ze lepiej kupic juz Doctorka lub inny backup unit do N64.
Ostatnio zmieniony przez Axiomat dnia Nie 11:03, 30 Mar 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
REZA
Początkujący
Dołączył: 23 Mar 2008
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów
|
Wysłany: Wto 10:31, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
Witam
Dzięki bardzo za odpowiedź i mam pytanie:
-Czyli 64DD odczytuje płyty CD i muzyke też idzie słuchać????
-jeśli tak to czy jak wgram na płyte sobie gre to będe mógł w nią grać???
pzdr
Filip
|
|
Powrót do góry |
|
|
Axiomat
Mocny Zawodnik
Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Koszalin
|
Wysłany: Wto 14:14, 15 Kwi 2008 Temat postu: |
|
|
N64DD jest napedem dyskow magnetycznych - to bardziej pochodna klasycznej dysketki niz napedu CD. Nie odczytasz wiec w zaden sposob plyt CD, tak wiec sluchanie audio i ogladanie filmow VCD zdecydowanie odpada. Jesli chcesz czegos takiego dokonac na N64 to bedziesz potrzebowal Backup Unit. Najbardziej znany jest Doctor V64 firmy Bung. Sa tez CD64 i Z64 (choc akurat te dwa z tego co pamietam nie posiadaja mozliwosci odtwarzania filmow). V64jr i CD64 Plus sa zmodyfikowanymi urzadzeniami swoich pierwowzorow i roznia sie iloscia pamieci RAM na pokladzie. Ilosc pamieci jest bardzo istotna poniewaz niektore gry zostaly wydane na kartridzach o duzej pojemnosci i jesli urzadzenie nie ma wystarczajacej ilosci ramu to po prostu takiej gry nie da sie uruchomic. Na Backup Units mozna odtwarzac gry i programy nagrane na plyte CD, dzieki czemu mozna ich uzywac jako prostych zestawow developerskich.
PS: Przypominam ze nagranie i uzywanie gier w postaci romow bez posiadania oryginalu jest piractwem i grozi konsekwencjami prawnymi.
Ostatnio zmieniony przez Axiomat dnia Wto 14:15, 15 Kwi 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|