Forum Nintendo64 Zone Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Cartridge jako nośnik danych
Idź do strony 1, 2  Następny
 
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nintendo64 Zone Strona Główna -> Nintendo 64 - Sprzęt
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
admin
Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Wto 21:59, 05 Lip 2005    Temat postu: Cartridge jako nośnik danych

Co myślicie o zastosowaniu jako nośnika danych cartridge`y . Czy uważacie to za dobre posunięcie ze strony Nintendo czy za totalną klapę? Jakie plusy i minusy według was niesie ze sobą cartidge.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Śro 10:48, 06 Lip 2005    Temat postu:

Hmm, wiele można by pisać na temat wad i zalet, porównując karty z innymi nośnikami. Jeśli chodzi o wady to generalnie w skrócie: na pewno ograniczona pojemność i koszt produkcji wyższy niż np. płyty, jeśli chodzi o zalety to skrócony do minimum czas doładowywania danych i większa trwałość. Dla mnie kartridże zawsze będą się kojarzyć z Nintendo, pomimo że parę innych systemów też na nich "jechało" a ich wprowadzenie jako nośnika nie uważam wcale za klapęSmile Oprócz swoich zalet jest jeszcze jedna rzecz - jaka to radość dostać w końcu upragnioną oryginalną grę na karcie, zwłaszcza jeśli jest on w świetnym stanie, z niezniszczoną naklejką, (o co przecież coraz trudniej). Dla kolekcjonerów nabiera to wielkiego znaczenia:) To coś jak kolekcjonowanie starych płyt winylowych, przynajmniej ja tak to odczuwam:)
Powrót do góry
AdamGilmore
Mocny Zawodnik



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków / St.Wola

PostWysłany: Śro 10:50, 06 Lip 2005    Temat postu:

Ups, zapomniałem się zalogować Embarassed
No w każdym razie już wiecie co o tym myślęSmile
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bumelant
Początkujący



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 20:17, 07 Lip 2005    Temat postu:

Zalety:
-gry się szybko wczytują Twisted Evil
-nie trzeba szukać pudełka po wyciągnięciu carta z konsoli (jeno rzucamy na półeczkę - nie skiepści się)
-carty są wytrzymałe
-ładnie wyglądają
Twisted Evil
Wady:
-Brak FMV (w większości przypadków), dobrej muzyki (są wyjątki), dialogów itp. - w skrócie - ograniczona pojemność
-NIE MA PIRATÓW Twisted Evil
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryhu
Fan Boy



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Czw 22:56, 07 Lip 2005    Temat postu:

bumelant napisał:

-NIE MA PIRATÓW Twisted Evil


To ma byc wada Shocked

chyba juz wszystko zostalo wymienione (: ale od siebie dodam ze niema to jak czas loadowania sie gry z Carta (:
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamGilmore
Mocny Zawodnik



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków / St.Wola

PostWysłany: Pią 0:06, 08 Lip 2005    Temat postu:

bumelant napisał:

-NIE MA PIRATÓW Twisted Evil


Oj, zdaje mi się, że na GB są pirackie kartridże...
Niejednokrotnie słyszałem że gdzieś tam na wschodzie można dostać puste karty do GB i nagrywarkę do nich a to już = piractwo.
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bumelant
Początkujący



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 7
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 11:43, 08 Lip 2005    Temat postu:

Hehe, spoko wytłumaczę się - brak piratów, jest zaróno wadą jak i zaletą. Wada - nie można sobie pozwolić na mnóśtwo gier (choć w czasach obecnych, gra na allegro stoi 20 - 40,-). Ale jest także zaleta - gry się naprawdę docenia! Niestety tak właśnie mam z Dreamcastem - 50 gier, a nie mam w co grać, gdyż prawe każdy tytuł nudzi mi się po około 2 godzinach. Za czasów N64 takiego problemu nie miałem - ot choćby Rogue Squadron którego męczyłem dobre parę miesięcy i wycisnąłem zeń wszystko (i nie nudził mi się)... Trza kupić pada...
Powrót do góry
Zobacz profil autora
admin
Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 11:51, 08 Lip 2005    Temat postu:

Oj trza Laughing . Co de Dreama - też miałem z 30 gier i po prostu nie wiedziałęm za co sięchwycić - pograłem godzinkę w Crazy Taxi, później w Shenmue i tyle.... A co do gier które stoją po 20-40 zeta na allegro, to niestety taki Paper Mario poszedł ostatnio za około 370 zeta Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamGilmore
Mocny Zawodnik



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków / St.Wola

PostWysłany: Pią 16:33, 08 Lip 2005    Temat postu:

admin napisał:
Oj trza Laughing . Co de Dreama - też miałem z 30 gier i po prostu nie wiedziałęm za co sięchwycić


Mój pad jest już naprawiany tyle razy i tyle razy go rozkręcałem że gwinty już prawie nie trzymają śrubek - ale analog działa bardzo dobrze Very Happy
Co do tych gier to ja mam z kolei ponad 60 gier na N64 i czasem jak mam ochotę w coś zagrać to też nie wiem co wybrać. Pościgam się, pojeżdżę na desce, snowbordzie, meczyk w NFL i może znajdę tego %$&*%* czwartego baby yoshi w Paper Mario...zawsze mam dylemat co wybrać i w co grać Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
admin
Administrator



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 245
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 17:14, 08 Lip 2005    Temat postu:

Damjen, nawet nie wiesz ile ja dałbym żeby zagrać w Paper Mario Very Happy , a co do naprawiania pada - jeżeli ci się to udało to może skrobniesz malutki FAQ (do umieszczenia na stronce) na ten temat żeby inni też skorzystali? Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora
AdamGilmore
Mocny Zawodnik



Dołączył: 05 Lip 2005
Posty: 207
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków / St.Wola

PostWysłany: Pią 17:20, 08 Lip 2005    Temat postu:

Ok, nie ma sprawy:) Wyślę opis co robiłem krok po kroku, niestety nie mam aparatu cyfrowego żeby załączyć zdjęcia ale nie jest to aż tak skomplikowane więc postaram się to zilustrować szkicem Very Happy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ryhu
Fan Boy



Dołączył: 21 Cze 2005
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Kraków

PostWysłany: Pią 22:02, 08 Lip 2005    Temat postu:

no tak pewnie sie fajnie gada ale nie oftopujcie Razz Razz Razz Razz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
siudym
Początkujący



Dołączył: 04 Sie 2005
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 12:22, 04 Sie 2005    Temat postu:

trzeba na ten temat pomyśleć inaczej. Co by było gdyby Nintendo wstawiło CD-ROM w N64? Co wy sie zmieniło? Ano bardzo duzo....

Np. Dlaczego Final Fantasy przeskoczyło z SNES na PSX - bo n64 miało kart a nie CD (square samo tak oficjalnie powiedziało ze FF7 nie bedzie na N64 z winy nośnika!! Confused ) Mozna przytaczac wiele przykładów. Gdyby N64 miało CD to prawdopodobnie historia dzisiejszy świat konsol wyglądałby ZUPEŁNIE INACZEJ, nawet moge pokusic sie o strwierdzenie ze to konsole Nintedo a nie Sony byłyby dzisiaj numer 1. Bo przeciez przewaga PSX i Saturna (moze bardziej PSX:) nad N64 była TYLKO I WYŁĄCZNIE spowodowana nośnikiem danych - nic wiecej!!

Takie firmy jak konami czy square zapatrzone w CD-ROM olały sobie N64, bo przeciez najwieksze dzisiaj tytyłu z PSX/PS2 to gry ktore powstały i zdobyły sobie popularnosc na NES/SNES, na konsolach nintendo. Przeciez SONY gdy wypuszczało PSX nie było pewne sukcesu tej konsoli i nie było czegos takiego jak wykupywanie firm aby pisały tylko na PSX.... Gdyby N64 miało CDROM to te głosne tytuły, ktore były na NES/SNES dalej by wychodziły na N64...

i dzisiejszy rynek konsol byłby zupełnie inny:

1. GC
2. PS2
3.XBOX

Cool
Powrót do góry
Zobacz profil autora
;]
Gość






PostWysłany: Czw 21:19, 04 Sie 2005    Temat postu: KAJTRIDŹ RULES

napewnoe na cd mamy filmy, lepszy dzwiek, sciezki dzwiekowe , mowione dialogi ale jak widze ten napis load przed gra np w mortala to mi sie wszystkiego odechciewa..... no i katridze niezniszczalne są;]
Powrót do góry
Axiomat
Mocny Zawodnik



Dołączył: 02 Lut 2006
Posty: 408
Przeczytał: 0 tematów

Skąd: Koszalin

PostWysłany: Pią 12:12, 03 Lut 2006    Temat postu:

Wypowiedzialem sie juz na temat nosnika danych w temacie o grafice N64, ale chetnie powtorze sie ze wedlug mnie to wlasnie brak nosnika CD pograzyl N64. Gdyby nie to, to gry wychodzilyby pewnie do dzis... no moze troszke przesadzam, ale napewno byloby wiele konwersji z PSX'a... bo odwrotnie to niebardzo bo N64 ma o wiele wieksza moc obliczeniowa. A co do piractwa, to nic nie stalo by na przeszkodzie aby wydawac gry na obu nosnikach... wkladasz cartridge i do tego CD do czytnika... moze to byloby troche uciazliwe, ale takie rozbicie gry na 2 nosniki mialoby swoje zalety, to co najbardziej niezbedne - znajdowaloby sie na karcie... reszta (filmy/muzyka/rzadziej wykorzystywane tekstury) na CD.

Ponizej kopia tego co napislem w temacie na temat GFX N64:
dla mnie odwieczny problem N64 daje o sobie znac na kazdym kroku - brak nosnika masowego, typu CD. Co z tego ze moc obliczeniowa tej maszynki pozwala naprawde na niesamowite efekty kiedy tekstury sa male (w niskiej rozdzielczosci)... lub jest ich po prostu za malo... w rezultacie wiekszosc gier sprawia wrazenie kreskowek (Mario, Zelda itd)... jednym to pasuje lub nie przeszkadza i maja N64, inni wola wiecej tekstur, a nie przeszkadzaja im piksele jak krowy na ekranie i maja PSXa... Mysle ze gdyby N64 mialo czytnik CD to do teraz wychodzilyby na niego gierki bo moc ktora drzemie w tej maszynce jest wrecz porazajaca.
...
Mozna myslec ze pamiec N64 jest mala, ale przeciez ma slot Expansion w ktory mozna wcisnac rozszerzenie... w ten sposob uzyskujemy maszynke z 8MB na pokladzie... co stoi na przeszkodzie aby mozna bylo rozszerzyc pamiec do 16-32 MB ? Takie rozszerzenia mozna by produkowac... tylko po co, kiedy kartridze maja taka lub czesto mniejsza pojemnosc!!!
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
To forum jest zablokowane, nie możesz pisać dodawać ani zmieniać na nim czegokolwiek   Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi    Forum Nintendo64 Zone Strona Główna -> Nintendo 64 - Sprzęt Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Forum.
Regulamin